Rozmiar tekstu:

Gdańska Lokalna Organizacja Turystyczna jest jednym z prężniej działających LOTów w Polsce a efekty działań organizacji widoczne są gołym okiem. O tym jaka jest recepta na sukces w prowadzeniu tak dużej organizacji turystycznej porozmawialiśmy z Prezesem GOTu, Łukaszem Wysockim.

 

Gdańska Organizacja Turystyczna prężnie działa już od 12 lat. Proszę powiedzieć coś o początkach powstania GOT.
Powstanie Gdańskiej Organizacji Turystycznej było inicjatywą lokalnej branży turystycznej oraz Gminy Miasta Gdańsk. Dla branży turystycznej w tak prężnym ośrodku jakim jest Gdańsk kluczowym jest posiadanie instytucji koordynującej działań z dziedziny turystyki.

Obecnie liczba Waszych członków jest wręcz imponująca. Czy długo musieliście namawiać przedsiębiorców z branży turystycznej do wstąpienia do LOT czy sami szybko dostrzegli płynące z tego tytułu korzyści?
Branża turystyczna jest branżą bardzo dojrzałą i świadomą. Gdańsk i region ma to szczęście, iż Turystyka jest kluczową dziedziną gospodarczą i wizerunkową, dzięki czemu skupia wiele podmiotów związanych z tą branżą i w branże się angażujących. Oczywiście za osiągnięciami Gdańskiej Organizacji Turystycznej stoi bardzo ciężka praca personelu GOT jak i wszystkich naszych partnerów.

Czy pogodzenie interesów ponad 140 podmiotów należących do GOT jest trudnym wyzwaniem?
Takie zadanie nigdy nie należy do łatwych. Pamiętajmy, iż przekrój podmiotów należących do organizacji jest bardzo szeroki. Mamy w swoich szeregach hotele, restauratorów, organizatorów turystyki, profesjonalnych organizatorów konferencji, firmy transportowe, obiekty, autorytety z dziedziny turystyki, środowiska naukowe itd. Dla nas każdy partner jest kluczowy, gdyż turystyka to GRA ZESPOŁOWA!!!!!

Stawiacie na nowoczesne formy poznawania miasta przez turystów. W swojej ofercie macie nie tylko mobilny przewodnik po mieście, ale również Audioguide czy osobną aplikację z coraz popularniejszymi questami. Jak tego typu nowinki technologiczne odbierane są przez samych turystów?
W czasach gdy technologia postępuje w tempie znacznie szybszym nież się tego spodziewaliśmy, nie możemy poprzestać na tradycyjnych formach dotarcia do naszych grup docelowych. Stosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych jest wręcz naszym obowiązkiem, nie tylko ze względu na prostsze, szybsze i skuteczniejsze dotarcie do klienta i jak najefektywniejsze ułatwienie jego pobytu w Gdańsku ale również ze względu na to, iż to właśnie w Gdańsku prężnie rozwija się przemysł najnowszych technologii. Musimy zatem zachować spójność funkcjonalna i wizerunkową.

Jako jeden z nielicznych LOTów w Polsce macie bardzo dobrze przygotowany pakiet usług turystycznych, które pozwalają w ciekawy sposób na korzystanie z gdańskich atrakcji. Jak stworzenie takiego pakietu zawierającego najciekawsze formy zwiedzania Gdańska oferowane przez członków GOT wpłynęło na poziom ruchu turystycznego?
Jak już wspomniałem wcześniej jednym z kluczowych zadań GOT jest łączenie branży turystycznej celem tworzenia atrakcyjnych produktów turystycznych. Ma to na celu ułatwienie klientowi dostępu do informacji oraz do atrakcji zlokalizowanych w Gdańsku. Poprzez takie działanie zwiększamy naszą atrakcyjność i zwiększamy natężenie ruchu turystycznego. Kluczowym jest natomiast fakt, iż dzięki takim działaniom udało nam się zwiększyć ruch turystyczny poza klasycznym sezonem turystycznym. Gdańsk naturalnie kojarzy nam się z Bałtykiem, latem, plażą. Tworze odpowiednich pakietów tematycznych pozwala nam na promocje Gdańska również jesienią i zimą. Światowa stolica Bursztynu, kolebka solidarności, ponad tysiącletnia historia są to czynniki absolutnie umacniające nasza pozycję względem innych ośrodków turystycznych.

Gdzie Pańskim zdaniem leży klucz do stworzenia prężnie działającego LOTu?
Klucz jest bardzo prosty: LUDZIE (odpowiednio dobrany zespół), pasja i chęć zrobienia czegoś fajnego. Te czynniki sprawiają, iż nie ma rzeczy niemożliwych!!!!!!!

Dziękujemy za rozmowę i życzymy wielu kolejnych sukcesów.

Dodaj swój komentarz i włącz się do dyskusji...

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie podlaskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie mazowieckie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie podkarpackie świętokrzyskie lubelskieSite map

 

Szukaj w serwisie

Newsletter

Newsletter

Gryf Turystyczny 2015

Przydatne serwisy