Badania i raporty

Rozmiar tekstu:

Departament Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki, na podstawie badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny, opracował komunikat pt. „Charakterystyka krajowych i zagranicznych podróży mieszkańców Polski w 2014 roku”. Zachęcamy do zapoznania się z wynikami tych badań.
 

Czytaj więcej...

Rozmiar tekstu:

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie pełny raport dotyczący wykorzystania obiektów turystycznych w 2014 r. Wynika z niego, że był to udany rok dla branży w całym kraju. Rynek noclegowy urósł we wszystkich regionach w porównaniu z rokiem 2013 i liczba udzielonych noclegów wzrosła średnio o 5,7 proc.


 

Czytaj więcej...

Rozmiar tekstu:

Regiony turystyczne stosunkowo niewielkie kwoty przeznaczają na reklamę. Niewielkie, na przykład w porównaniu do sektora restauracji i biur podróży. Po zsumowaniu wydatków na działania promocyjne całej branzy turystycznej, dostrzec można wyraźny ich wzrost. Tak wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

 

Czytaj więcej...

Rozmiar tekstu:

758 mln zł, planowały w 2014 roku wydać na działania promocyjne polskie samorządy – wynika z danych Ministerstwa Finansów. Z raportu przygotowanego przez portal MarketingMiejsca.com.pl wynika, że jedynie komórki odpowiedzialne za działania promocyjne, analizowanych miast, na promocję wydały ponad 100 mln zł. Analizując wydatki miast na promocję skoncentrowano się przede wszystkim właśnie na tych środkach finansowych, które są zapisane w budżetach wydziałów odpowiadających literalnie za działania promocyjne.

Czytaj więcej...

Rozmiar tekstu:

Zachęcamy do zapoznania się z badaniami wykonanymi na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej: " Wskaźnik Użyteczności Turystyki Zagranicznej - 2014 rok" (dr Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie) i  "Frekwencja w atrakcjach turystycznych" (dr hab. Zygmunt Kruczek, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach).
 

Czytaj więcej...

Rozmiar tekstu:

W 2013 roku przed deregulacją 50 zawodów, w tym także pilota wycieczek, media pełne były spekulacji na temat spornych zmian. Co przyniósł 2014 rok? Czy zgodnie z przewidywaniami jednej strony rynek zadziałał, czy narastają problemy, które należałoby jeszcze rozwiązać? O zdanie ekspertów na łamach Dziennika Turystycznego zapytał Filip Kortus.

 

Czytaj więcej...

Dodaj swój komentarz i włącz się do dyskusji...

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie podlaskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie mazowieckie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie podkarpackie świętokrzyskie lubelskieSite map

 

Szukaj w serwisie

Newsletter

Newsletter

Gryf Turystyczny 2015

Przydatne serwisy