Rozmiar tekstu:

Świadoma gospodarka turystyczna powinna opierać się na kreowaniu produktów turystycznych. Proces ten można zobrazować poniższym diagramem:

Działania w ramach procesu kreowania produktu turystycznego:

  1. Tworzenie każdego produktu turystycznego zaczyna się od zbadania jakie walory turystyczne posiada gmina, powiat czy subregion. Najpierw należy więc poszukać walorów naturalnych, geograficznych, historycznych, kulturalnych i kulturowych, które mogą być atrakcyjne dla turysty.
  2. Następnie należy zagospodarować walory odpowiednią infrastrukturą turystyczną, czyli wybudować np. przystanie, promenady, wypożyczalnie sprzętu, bazę hotelową, gastronomiczną, bazę do świadczenia usług komplementarnych itp. To inwestycja lub kilka inwestycji, których celem jest przekształcenie waloru w atrakcję turystyczną.
  3. Ostatnim etapem tego procesu jest komercjalizacja, czyli stworzenie i zaoferowanie turystom pakietów usług turystycznych (np. noclegu, wyżywienia, dojazdu, imprez, biletów do zwiedzania ciekawych miejsc, dostępu do sprzętu turystycznego, szlaków turystycznych i innych usług) – opartych na stworzonych atrakcjach turystycznych.

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie podlaskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie mazowieckie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie podkarpackie świętokrzyskie lubelskieSite map

 

Szukaj w serwisie

Newsletter

Newsletter

Gryf Turystyczny 2015

Przydatne serwisy