Rozmiar tekstu:
Na początku XXI wieku proces implementacji (wdrażania) międzynarodowych i europejskich standardów w zakresie systemów zarządzania, procesów lub usług wyrażających pożądaną przez klienta jakość danego obiektu standaryzacji, napotyka na poważne trudności w przypadku krajowych przedsiębiorstw turystycznych. Przyczyn tego stanu należy upatrywać w szeregu czynników prawnych, społecznych, ekonomiczno-organizacyjnych oraz politycznych warunkujących ich rozwój.
Istniejące trudności związane również z upowszechnianiem międzynarodowych standardów jakości (w tym norm ISO) mogą zostać w najbliższym czasie przezwyciężone. Stanie się tak za sprawą unijnych lub krajowych organów władzy oraz instytucji normalizujących (ISO, CEN) wykorzystujących administracyjno-prawne możliwości regulacji rynku usług (Dyrektywa usługowa). Wskazane organizacje postrzegają działalność normalizacyjną (standaryzację) jako potencjalne narzędzie liberalizacji handlu usługami. Argumentacja ta nie przekonuje przedstawicieli branży turystycznej.
 
W załączeniu cały artykuł,  opracowanie M.Jarzębiński dla UMK
Dokumenty:
Download this file (Standardy jakości w turystyce.pdf)Standardy jakości w turystyce.pdf[ ]276 kB

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie podlaskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie mazowieckie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie podkarpackie świętokrzyskie lubelskieSite map

 

Szukaj w serwisie

Newsletter

Newsletter

Gryf Turystyczny 2015

Przydatne serwisy